AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 20 Februari 2013

TAUHU JEPUN GORENG


Hidangan tauhu jepun ni saya masak last week and baru hari ni dapat nak share. Saya pun tak tahu nak namakan apa masakan ni. Saya gunakan TAUHU JEPUN yang boleh didapati di pasaraya. Yang ni saya beli di TESCO. Tauhu ni sangat lembut dan apabila memasaknya tak perlu lama-lama. 

Tauhu Jepun Goreng 

3 keping tauhu jepun (saya gunakan yang bentuknya bulat tu)
2 ulas bawang putih - dihiris
1 biji bawang besar -  dihiris
1 tangkai cili merah - dihiris
1 biji toamato - dipotong 4
daun sup 
1 sudu besar sos tiram
1 sudu kecil tepung jagung + 1/2 cawan air
garam

Cara:
1. Tauhu Jepun digoreng dengan minyak yang sedikit. Ketepikan.
2. Gunakan minyak mengoreng tauhu tadi dan tumiskan bahan-
    bahan yang dihiris.
3. Masukkan sos tiram dan garam serta sedikit air
4. Setelah sebati, masukkan tauhu jepun tadi dan juga tomato.
5. Masukkan bancuhan tepung jagung dan air tadi dan kacau hingga 
    agak pekat.
6. Rasakan garam dan apabila telah masak diangkat.

Tiada ulasan: