AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 9 Februari 2013

KUALA TERENGGANU

     Pada 5 - 7 Februari yang lalu saya telah terbang ke Kuala Terengganu atas urusan kerja. Negeri ni memang terkenal dengan kepelbagaian makanan tradisionalnya terutama keropok lekor. Setelah mendarat lebih kurang jam 9.10 am, telah ada pegawai yang menunggu dan saya terus dibawa untuk bersarapan dan menurutnya yang istimewa di gerai itu ialah Nasi Dagang. Memang best nasi dagangnya. Habis jugalah sepinggan saya bersarapan. Setelah itu saya meneruskan destinasi ke tujuan sebenarnya. Hampir jam 4 pm baru selesai dan saya terus check in di hotel. 


SubhanAllah ...Cantikkan kepulan awan tu..

    Lebih kurang jam 5.30 pm dua pegawai wanita dari institusi yang saya lawati telah datang ke hotel untuk membawa saya dan seorang lagi rakan untuk makan malam. Kami dibawa ke Seberang Takir untuk menikmati ICT (Ikan Celup Tepung) Hai...memang tolak ke tepi sekejap diet saya. Memang sedap..tengoklah gambar-gambar di bawah tu apa yang kami nikmati. Restoran itu pula terletak di tepi pantai...apa lagi ..layan jer la...


Ni la kedai yang kami gi makan tu...


Ni hidangan yang Shikin dan Yusnita pilihkan...


Udangnya nih...segar dan manis...


Ada cucur bilis dan pisang lagi....


Keropok lekor yang semestinya wajib jika ke Terengganu.

Lepas makan balik hotel, dengan perut kenyang tu...tonton Buletin Utama sekejap dan lepas tu zzzzzzzzzzzzz.....
Nanti saya share pula tentang perjalanan hari ke dua ye..

Tiada ulasan: