AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 21 Februari 2013

KACANG BUNCIS GORENG BERDAGING


Kacang buncis adalah sejenis sayuran jenis kekacang yang sangat digemari oleh ahli keluarga saya. Kali ni saya cuba tukar pula cara memasak sayuran ini. Selalunya goreng dengan ikan bilis je or gulai dengan ikan. Hari ni saya masak kacang buncis goreng bersama daging...Boleh tahan juga and laju juga kami menikmatinya. Satu petua memasak sayur ni ialah jangan digoreng terlalu lama, sekejap aje digoreng dan yang lagi best ialah bila kita kunyah ia masih rangup. So jom tengok resepinya yang mudah ni..

Kacang Buncis Goreng Berdaging

Kacang buncis (agak-agak la ye nak banyak mana)
Sedikit daging ( nak rebus  dulu pun boleh juga)
2 ulas bawang putih - dihiris/tumbuk
4 ulas bawang merah - dihiris/tumbuk
2 tangkai cili merah/capsicum
1 biji tomato
garam

Cara:
1. Kacang buncis dipotong kecil.
2. Panaskan minyak, tumis bahan-bahan yang dihiris/tumbuk 
    sehingga wangi.
3. Masukkan hirisan cili merah/capsicum.
4. Masukkan daging yang telah direbus tadi serta 1/2 cawan air 
    rebusan daging.
5. Masukkan garam dan rasakan.
6. Angkat apabila dah masak.


Ha...senangkan. Mudah aje tapi yang penting rasanya sedap...Jom makan...

Tiada ulasan: