AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Isnin, 11 Februari 2013

NASI GORENG CINA



Hari ni cuti CNY so bangun pagi tengok nasi masih ada and terus plan buat nasi goreng cina yang simple je and buat juga sosej bersalut roti. Memang simple tapi yang penting sedap. Jom layan...

Bahan-bahan:
3 cawan nasi sejuk
1/2 cawan mixed vege
1 keping fish cake
sedikit  ikan bilis - ditumbuk
3 ulas bawang merah - ditumbuk
2 ulas bawang putih - ditumbuk
6 - 7 tangkai cili padi - ditumbuk
garam

Cara-cara:
1. Panaskan minyak.
2. Tumis bahan-bahan yang telah ditumbuk.
3. Masukkan fish cake dan mixed vege. Kacau rata dan biarkan 
    sebentar.
4. Masukkan nasi dan garam. Gaul rata
5. Angkat setelah masak.



Tiada ulasan: