AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 16 Februari 2013

GULAI PUCUK PAKU DAN UDANG


Hai...apa nak masak ye? Jom masak gulai cili padi lah..sebagai orang N9 saya memang tak boleh dipisahkan dengan cili api. Hari ni nak masak pucuk padu gulai cili api campur udang. Senang aje nak memasaknya..dan sedap. Lagi pedas lagi sodap..

Bahan-bahan:

2 ikat pucuk paku
2 cawan santan
10 tangkai cili padi - ditumbuk
1 inci kunyit hidup - ditumbuk
2 ulas bawang merah - ditumbuk
1 cawan udang putih
garam
1 asam keping

1. Dalam periuk, masukkan santan dan bahan-bahan tumbuk.
2. Masukkan juga udang putih.
3. Masak sehingga kuah mendidih. Jangan ditinggalkan dan 
    hendaklah sentiasa dikacau..If not pecah minyak  gulai nanti tak
    sodap.
4. Kemudian masukkan pucuk paku, asam keping dan garam.
5. Angkat bila dah masak.


Tiada ulasan: