AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 20 Mei 2014

SAMBAL CILI PADI IKAN TALAPIA


Assalamualaikum,

Hari ni nak kongsi satu resepi yang mudah jer...tapi selalu juga saya masak kerana ikan talapia ni saya suka buat sambal jer...

SAMBAL TALAPIA CILI PADI

Bahan-bahan:
2 ekor Ikan Talapia
2 batang serai - diketuk
segenggam cili padi - ditumbuk
2 ulas bawang besar - dihiris
1 asam keping

Cara-cara:
1. Ikan talapia dibersihkan dan digoreng garing.
2. Menggunakan minyak yang sama cuma saya kurangkan kuantitinya, tumis bahan-bahan tumbuk sehingga
    garing.
3. Masukkan bawang besar hiris, serai dan asam keping.
4. Campurkan garam secukupnya.
5. Bila dah masak , angkat dan hidangkan.

Tiada ulasan: