AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 13 Mei 2014

PANCAKE COKLAT


Assalamualaikum,

Inilah dia menu breakfast yang paling mudah dan sedap. Pancake. Kali ni saya buat pancake coklat mengikut  resepi dari blog Rahel. Tq  Rahel for the marvelous recipe.

PANCAKE COKLAT

Bahan-bahan:
200 gram tepung gandum
10 g serbuk koko
1/2 sudu besar serbuk penaik
30 gram gula kastor
210 ml susu segar
30 gram marjerin yang dicairkan
4 putih telur
1/2 sudu teh garam

Cara-Cara:
1. Campurkan susu dan marjerin dalam bahan ayak. Gaul dan ketepikan.
2. Pukul putih telur bersama garam dan gula.
3. Campurkan campuran telur ke dalam campuran 1.
4. Biarkan sekejap dan bolehlah di sendukkan 1 senduk kecil ke dalam non-stick pan.
5. Masaklah sehingga keperangan.
6. Enak dimakan bersama madu atau coklat atau apa-apa pun yang menjadi pilihan anda.



Tiada ulasan: