AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 22 Mei 2014

KEK BATIK


Assalamualaikum,

Kek Batik yang ringkas dan sedap ni memang menjadi kegemaran anak-anak saya. Senang dimasak dan sedap dimakan. Itu yang penting. Saya memasak kek ini untuk dibawa melawat Nabila. Memang menjadi kegemarannya.

Inilah dia bahan-bahannya. Mudah kan...
1 bungkus biskut marie, 1 tin susu pekat manis, 1  cawan sebuk milo, 1 buku buttercup dan sesudu kecil esen vanila.


Panaskan mentega sehingga cair.


Masukkan serbuk milo, susu pekat dan esen vanilla

 
Masukkan biskut marie yang telah dipecah-pecahkan.
Gaul rata dan masukkan ke dalam loyang. Padat-padatkan dan tekan


Masukkan dalam peti sejuk dan agak-agak dah mampat tu bolehlah dipotong untuk dihidangkan.


Ini rupanya setelah dikeluarkan dari loyang acuan.


Ha....inilah dia kek batik saya. Memang sedap sehingga menjilat jari.

Tiada ulasan: