AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 16 Januari 2013

SHEPPERD PIE LAGI...


Hujung minggu,anak-anak request macam-macam untuk dimasak. Untuk tidak menghampakan mereka, saya pun ikutlah idea mereka untuk membuat Sheppard Pie lagi. Kali ni saya membakarnya dalam bekas aluminium yang dibeli dikedai aje and saya gunakan ayam hancur Ramly. Memang sedap and sekejap aje selesai 1 mangkuk.




1. Panaskan sedikit olive oil.
2. Tumis bawang besar and bawang putih yang telah dihiris.


3. Masukkan daging ayam kisar jenama Ramly.
4. Masak sehingga agak garing. Kemudian campurkan sayur-sayuran yang anda suka. Saya campurkan karot, saleri, cendawan tin.
5. Taburkan sedikit black pepper dan rosemary.



6. Sebelum masuk dalam oven, taburkan cheese. Lagi banyak cheese lagi sedap..




Inilah hasilnya...sekejap je selamat dimakan oleh anak-anak.






Tiada ulasan: