AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 29 Januari 2013

BUTTER CUP CAKE



Hari ni cuti sempena Thaipusam. Saya bercadang untuk buat cup cake untuk anak-anak dan kemudiannya saya nak bawa ke pejabat esoknya sebab ada makan-makan sikit. Kek ni simple je and sedap serta gebu.

Butter Cup Cake
1/2 cawan mentega
3 biji telur
2 cawan tepung gandum
11/2 cawan gula kastor
2 sudu kecil esen vanilla
2 cawan susu segar
2 sudu kecil baking powder

1. Putar mentega, gula kastor dan esen vanilla sehingga kembang.
2. Masukkan satu persatu telur. Putar lagi.
3. Masukkan tepung gandum dan baking powder berselang seli dengan susu segar.
4. Masukkan adunan dalam paper cup.
5. Bakar 25 minit dengan suhu 180C.
6. Sejukkan dan hias mengikut citarasa sendiri
7. Untuk hiasan tu saya gunakan whipping cream aje.





Tiada ulasan: