AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 19 Januari 2013

PUDING ROTI MARBLE



Hari ni agak tak banyak kerja, so dari office lagi dah bercadang nak buat puding. Fikir punya fikir dan setelah mencari di internet saya pun terjumpa la resepi Puding Roti Marble yang senang dan hanya perlu mengukusnya. Lagi pun kat rumah tu ada roti lagi. Balik je kerja hari Isnin tu saya selepas solat saya pun ke dapur dan menyediakan puding roti. Ia senang dibuat dan tidak memakan masa yang lama. Lagipun puding memang digemari seisi rumah.





Bahan-bahan:
10 keping roti- dicarik-carik
2 cawan susu segar
4 sudu besar susu manis
1/2 cawan gula halus
2 biji telur
3 sudu besar tepung jagung
2 sudu besar mentega
1 sudu kecil esen vanilla
1/4 sudu kecil garam
pewarna yang disukai

Caranya:
1. Satukan semua bahan. Blender halus.
2. Bahagikan mengikut 4 warna yang digemari.
3. Marblekan dalam loyang. Untuk senang keluarkan puding itu nanti, saya alas loyang dengan plastik.
4. Kukus 30 minit.


Tiada ulasan: