AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 19 Januari 2013

MEE GORENG PAGI SABTU





Pagi ni saya menyediakan sarapan ringkas sahaja untuk hubby and anak-anak. Buka fridge and terus ambil mee kuning dan terus memasak mee goreng basah. 

Bahan-bahan:

1 bungkus mee kuning
2 keping fish cake
1 bungkus kecil fish ball
udang
sawi
taugeh
daun sup
cili merah dihiris
3 ulas bawang merah - ditumbuk
2 ulas bawang putih - ditumbuk
2 sudu besar cili kering yang dikisar
sos tiram
kicap manis

Cara-cara:
1. Panaskan minyak, tumis bahan-bahan tumbuk sehingga berbau wangi.
2. Masukkan cili kisar dan masak sehingga terbit minyak. (Jika tidak betul-betul masak nanti sakit perut)
3. Masukkan udang, fish ball dan fish cake. Goreng sebentar.
4. Kemudian masukkan sos tiram dan kicap manis.
5. Masukkan juga sawi dan pecahkan telur ke dalamnya.
6. Masukkan mee kuning. Campurkan garam dan digaul rata.
7. Setelah masak, angkat dan sedap dimakan panas.


Tiada ulasan: