AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Ahad, 27 Januari 2013

SARDINE PUFF





Assalamualaikum, kali ni nak share tentang cara membuat sardine puff. Memang sedap sardine puff ni. Anak-anak buah nak datang ke rumah jadi saya merancang nak masak sardine puff dan melbourne pie aje. Memang mereka pun suka. Untuk intinya tu if tak suka sardin boleh buat inti macam inci kuih karipap. So, jom layan resepinya....

Bahan-bahan:
1 bungkus pastri puff (saya guna jenama KAWAN)
1 tin sardin - saya goreng dahulu sebentar
1 biji bawang besar - dihiris/tumbuk
1 ulas bawang putih - dihiris/tumbuk
2 sudu cili kering kisar
1 keping asam keping
garam
telur untuk disapukan atasnya






1. Panaskan minyak. Tumis cili kering kisar sehingga garing.
2. Masukkan bawang putih dan bawang besar yang telah dihiris.
3. Masukkan sardin, asam keping dan garam.
4. Angkat setelah masak.
5. Ambil sekeping pastri puff, isikan inti sardin ke dalamnya.
6. Gulung sardine puff itu, kelar sedikit atasnya dan disapukan
    telur.
7. Masukkan ke dalam oven dan bakar 15 minit dengan suhu 180C






Tiada ulasan: