AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 21 Jun 2014

UDANG MASAK CILI API



UDANG MASAK CILI API

Bahan-bahan:

1 kg Udang sederhana
10 - 12 tangkai cili padi - dikisar
2 biji bawang merah kecil - dikisar
1 inci kunyit - dikisar
secukupnya garam
santan pekat dari 1 biji kelapa
10 - 15 tangkai kacang buncis

1. Masukkan santan ke dalam periuk bersama dengan bahan-bahan kisar tadi.
2. Masukkan udang dan bolehlah dihidupkan api. Tambahkan sedikit garam.
3. Kuahnya hendaklah sentiasa di kacau agar tidak pecah minyak.
4. Setelah kuah agak-agak separuh masak dan mendidih bolehlah dimasukkan kacang buncis tadi.
5. Apabila dah masak bolehlah ditutup apinya.

Tiada ulasan: