AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 18 Jun 2014

LAWATAN HAZIM KE ZOO MELAKA


Assalamualaikum,

Pada bulan April yang lalu saya telah mengikuti rombongan PASTI AL-IKHWAN, Taman Paroi Jaya melawat Zoo Melaka. Hazim adalah salah seorang pelajar di sini. Cikgu-cikgu di situ memohon bantuan dari ibu bapa yang berkelapangan untuk sama-sama menyertai rombongan ini. 

Saya turut sama membantu cikgu-cikgu itu mengawal murid-murid PASTI ni yang memang excited untuk melihat haiwan yang terdapat di zoo tersebut. Kami bertolak seawal jam 8.00 pagi dan tiba di Paroi Jaya jam 5.00 pm. Agak memenatkan tapi menyeronokkan melihat gelagat anak-anak yang berumur 4, 5 dan 6 tahun ini yang memang cerdik dan cergas. Jom kita tengok foto-foto yang sempat saya rakam ye.


Gambar bersama guru-guru dan ibu bapa yang mengikuti rombongan ini. Ada juga ibu bapa yang menaiki kenderaan sendiri dan menyertai kami di sana.


Hazim ketakutan apabila petugas zoo mengeluarkan ular sawa dan memberikan peluang kepada murid-murid untuk memegangnya. 


Hazim menunggu giliran untuk memegang burung kakak tua yang bijak ni. Pandai berkata-kata dan membuat aksi yang menarik


Gembiranya Hazim dapat memegang anak ayam ni. Geli katanya apabila anak ayam tu mencakar tapak tangan Hazim.


Melihat itik-itik yang diberikan makan oleh petugas zoo.


Menaiki tram untuk bergerak dari satu tempat ke tempat yang lain.

Tiada ulasan: