AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 26 Jun 2014

NASI GORENG CINA



Assalamualaikum,

Nasi goreng Cina lagi. Tak apa yang penting sedap dan cepat dimasak.

NASI GORENG CINA

Bahan-bahan:
2 cawan nasi putih
1 genggam udang putih
mixed vege
2 biji telur
1 ulas bawang putih - dikisar
4 ulas bawang merah - dikisar
4 biji fish ball - dibelah dua

Cara-cara:
1. Panaskan minyak. Tumis bahan-bahan kisar sehingga wangi.
2. Masukkan udang putih dan dibiarkan seketika.


3. Masukkan mixed vege dan masak sebentar.


4. Pecahkan telur ke dalam kuali. Kacau rata


5. Masukkan nasi dan digaul rata.
6. Masak sehingga nasi agak garing. If tak nak garing pun tak pe.



Inilah hasilnya....sedap.

Tiada ulasan: