AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Jumaat, 20 Jun 2014

ROTI LAPIS DAGING BERKEJU


YUMMY.....


Assalamualaikum,

Roti Lapis Daging, itulah resepi untuk saya dan keluarga tengahari ni. Memang sodap dan menyelerakan ditambah pula oleh cheese yang meleleh tu....yummy. If ikutkan hati mahu 2 - 3 keping saya habiskan tapi memandangkan keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan, saya memerhatikan ajelah hubby and anak-anak makan dengan begitu seleranya. Saya juga telah merujuk resepi ini dari blog Secubitgaramnor67. Terima kasih banyak ye Kak Nor.



Ini adalah intinya

INTI DAGING

250 gram daging kisar jenama RAMLY
1 ulas bawang putih - dihiris
1 biji bawang besar- dihiris
2 sudu besar serbuk kari
sedikit garam
sedikit air
3 sudu besar mixed vegetables
minyak zaitun

1. Panaskan minyak zaitun dan tumiskan bawang putih dan merah sehingga wangi.
2. Masukkan serbuk kari yang telah dibancuh dengan air. Biarkan seketika
3. Masukkan pula daging kisar dan biarkan sehingga air daging hampir kering.
4. Perasakan dengan garam dan apabila dah masak bolehlah diangkat.

12 keping roti gardenia
2 - 3 biji telur
200 ml susu segar
10 keping cheese
mozarella cheese - diparut untuk topping

1. Sapukan loyang dengan mentega.
2. Bancuh telur dengan susu segar.
3. Celupkan roti ke dalam bancuhan susu dan telur tadi. Susun roti ke dalam loyang  seperti dibawah.


Roti yang telah dicelup disusun dalam loyang

4. Setelah itu, taburkan inti daging tadi di atas roti dan ratakan.


5. Letakkaan cheese diatasnya. Cheese saya ni keras sedikit so dia pecah-pecah la pulak.


6. Ulang semula proses yang ke3 tadi sehingga 5


7. Akhir sekali taburkan mozarella cheese diatasnya

8. Bakar selama 30 - 40 minit dengan suhu oven 180C atau sehingga masak.



Tu dia...bestnya dimakan panas-panas. Selamat mencuba

Tiada ulasan: