AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 7 Jun 2014

CENDOL LEMAN DAWI TERHEBAT


Assalamualaikum pembuka bicara,

Alhamdulillah hari ini diberikan kesihatan dan kudrat oleh Allah saw untuk berada di muka buminya. Semoga hari ini akan memberikan lebih kebaikan dari semalam. 
Sebenarnya, Cendol Leman Dawi ini memang terkenal di Negeri Sembilan dan pernah juga dipaparkan dalam rancangan Jalan-Jalan Cari Makan di TV3 tetapi baru-baru ini dalam perjalanan pulang ke kampung nenek di Rembau, saya berkesempatan untuk singgah dan menikmati cendolnya yang memang sedap dan yang lebih menarik ialah Tuan Leman Dawi yang sememangnya pandai mengambil hati pelanggan dengan celotehnya. Tapi jangan disangka celotehnya itu hanya omongan kosong. Setiap apa yang diperkatakan oleh Leman Dawi ini mempunyai maksud yang mendalam. Saya memang tertarik dengan sikapnya yang tidak jemu-jemu memperkatakan tentang pelbagai perkara seperti keluasan negeri sembilan, nama-nama pulau yang berada di Pulau Langkawi dan pelbagai lagi. Yang menariknya setiap apa yang keluar dari mulutnya itu memang tepat dan betul. Kagum saya dengan ilmu pengetahuannya itu serta kemahiran mengingatnya yang tinggi. 

Yang menariknya di gerai Leman Dawi ini ialah pelanggan boleh menambah cendol secara percuma. Bagi rakan-rakan yang ingin mencuba cendol ini, lokasinya ialah Dari Seremban arah ke Rembau berhampiran Stesen Keretapi di Senawang. 


Inilah cendolnya. Sedap dan lemak


Ini pula cendol yang diletakkan di setiap meja dan pelanggan bolehlah menambah tak kira berapa banyak pun.


Seperti biasalah ye....Hazim yang paling berselera.


Cik Abang saya dan Haziq pun sama menikmati cendol ini.

Tiada ulasan: