AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Jumaat, 6 Jun 2014

NASI GORENG TOMYAM

 Nasi Goreng Tom Yam. Inilah menu hidangan makan malam kami. Cepat dimasak dan sedap dimakan. Biasalah bila musim malas telah melanda....apatah lagi saya sedang sibuk menyiapkan thesis ni , so inilah yang termampu hari ini. Yang penting, suami dan anak-anak suka.


Inilah bahan-bahannya. Sedikit mixed-vege, 2 butir telur, fish ball, daun limau purut, daging ayam dicincang halus, sedikit udang putih, daun limau purut, cili padi, bawang putih dan merah dikisar serta 2 sudu besar perencah tomyam Adabi.


Mula-mula, panaskan minyak. Tumiskan bawang kisar dan cili padi. Bila dah wangi tu masukkan ayam dan udang, biarkan seketika agar masak. Masukkan perencah tomyam Adabi tadi bersama sedikit garam.


Lepas tu, masukkan fish ball, telur, mixed-vege dan daun limau purut. Biarkan seketika.


Akhirnya masukkan nasi dan kacar rata serta sebati. Bila dah masak boleh lah dihidangkan.

Tiada ulasan: