AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 1 Julai 2014

SUP KAILAN


SUP KAILAN

Bahan-bahan:

Sayur kailan:
1 keping fish cake -dihiris
5 biji fish ball - dibelah 2 atau 3
5 biji crab ball - dibelah 2 atau 3
1 ulas bawang putih - dihiris
2 ulas bawang merah - dihiris
garam
1 kuib ayam knorr

Cara-cara:
1. Masukkan air secukupnya ke dalam periuk.
2. Hidupkan api, masukkan garam, bawang putih dan merah serta kiub ayam knorr. Biarkan mendidih.
3. Kemudian masukkan semua fish ball, crab ball, fish cake. Biarkan seketika.
4. Akhir sekali masukkan kailan dan ditutup apinya setelah kailan agak masak. Jangan terlalu lama direbus.

Tiada ulasan: