AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 12 Julai 2014

SUP CENDAWAN



Assalamualaikum,

Simple jer resepi yang saya nak kongsi hari ni iaitu Sup Cendawan. Jom tengok bahan dan caranya ye.

Sup Cendawan

Bahan-bahan:
1 paket cendawan tiram
2 biji tomato - belah 4
4 - 5 tangkai cili padi
1 ulas bawang putih - dihiris
2 ulas bawang merah - dihiris
garam secukupnya
1 ketul kuib ayam Knorr

Cara-cara:
1. Panaskan minyak dan tumis bahan-bahan hiris.
2. Masukkan air secukupnya ke dalam periuk. Biarkan sehingga mendidih.
3. Masukkan cendawan, garam, cili padi dan kiub ayam. Biarkan seketika.
4. Masukkan tomato dan bolehlah ditutupkan apinya.

Senangkan....

Tiada ulasan: