AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 9 April 2014

BUNGA MEKAR DI LAMAN IDAMAN


Inilah teratak tempat kami sekeluarga berteduh. Alhamdulillah, sejak 2 tahun kami berpindah tinggal di sini, suasananya memang aman damai, sejuk, berangin dan persekitarannya harmoni. Maklumlah di kawasan kampung so sekitarnya masih lagi dipenuhi dengan tumbuh-tumbuhan dan pokok yang menghijau. Hari ni nak berkongsi tentang pokok-pokok bunga yang saya sekeluarga tanam dan sayangi. Semakin mekar dan bunga-bunganya pun subur. Bukannya apa...saya rasa tenang dan release tension bila tengok pokok-pokok bunga di taman saya yang tak seberapa ni. Memang melapangkan dada dan otak. Bila tension tengok dan nak menyiapkan bab 1, 2 dan 3 dalam thesis saya tu, saya pun tengoklah dan mengadaplah bunga-bunga saya ni. Jom kita visit taman kecil saya ni ...


Petunia yang saya sayangi. Cantikkan bunga-bunga tu cuma perlukan penjagaan yang rapi. Kena selalu cantas bila bunganya dah nampak kering. 


Petunia purple berbelang putih ni cantik sangat..


Petunia pink dan merah dalam satu pasu. Tapi yang merah tu tak nampak pulak disebalik daun tu.


Petunia pink


Petunia putih


Ini pokok bunga pecah piring (orang katalah) tapi nama saintifiknya tak tahulah pulak. Ada juga warna putih dan purple cuma tak berbunga pulak dia.




Pokok bunga ni saya pun tak tahu namanya, saya ambil di hadapan pagar rumah. Ia tumbuh liar tapi saya tengok cantik juga bila ditanam dalam kawasan rumah...so saya pun ambillah anaknya dan tanam. Ada dua warna tau kuning dan putih. Cantikkan..











2 ulasan:

che dai berkata...

Suburnya pokok2... cantik dan mendamaikan.

che dai berkata...

Suburnya pokok2... cantik dan mendamaikan.