AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Ahad, 31 Mac 2013

BUBUR PULUT HITAM


Bubur pulut hitam ni memang anak-anak saya gemar. Cik Abang kurang sikit kerana beliau lebih mengemari Bubur Kacang Hijau. Buat satu periuk sekali hadap je habis. Tapi jika disejukkan dalam peti sejuk lagi best..Jomlah jemput....

BUBUR PULUT HITAM

Bahan-bahan:
2 cawan beras pulut hitam
1 cawan santan pekat
2 sudu besar gula pasir (jika nak manis bolehlah letak lebih gula)
secubit garam

Cara-cara: 
1. Beras pulut hitam dimasukkan ke dalam periuk dan dicampurkan
    air secukupnya. Rebus sehingga beras   kembang dan lembut.
2. Apabila beras telah lembut dan kembang, masukkan gula, garam
    dan santan.
3. Biarkan seketika dan bolehlah ditutup api.
4. Hidangkan semasa sejuk atau panas.

Tiada ulasan: