AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 14 Mac 2013

KAILAN GORENG UDANG



Menu hari Ahad lepas untuk my family ialah Sambal Udang Petai dan Kailan Goreng Udang. Kailan ni adalah antara sayur kegemaran kami. Biasalah nak menarik minat anak-anak menikmati keenakan sayur-sayuran agak sukar. Semuanya tak berapa minat dengan sayur-sayuran. So kenalah masak sayur yang mereka sukai dan dimasak dengan cara yang berbeza. Ada yang saya goreng dicampur udang, ada yang dicampurkan ikan masin dan ada yang saya masak sup aje....

Kailan Goreng Udang

Bahan-bahan:
Kailan
1 cawan udang kecil
4 ulas bawang merah - dihiris
2 ulas bawang putih - dihiris
1 tangkai cili merah - dihiris
sedikit garam
sedikit air

Cara-cara:
1. Panaskan minyak. Tumis bahan-bahan hiris.
2. Masukkan udang kecil. Biarkan seketika.
3. Tambahkan sedikit garam dan air.
4. Masukkan sayur kailan dan biarkan mendidih seketika.
5. Angkat dan hidangkan.

Tiada ulasan: