AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Ahad, 3 Mac 2013

LEPAT PISANG


Inilah rupanya lepat pisang saya

Entah apa nak buat petang Sabtu ni...tengok kat luar ada daun pisang and kat dalam rumah ada beberapa biji pisang emas, so apa lagi melepatlah saya petang tu.. First time jugalah saya buat lepat pisang ni. Tapi menjadi and tak berapa manis sangat dan yang penting tu sedap...

Lepat Pisang

Bahan-bahan:
2 cawan pisang emas yang telah dilenyek
2 cawan tepung gandum (saya agak-agak aje macam buat cekodok tu)
2 sudu besar gula pasir
secubit garam
daun pisang 

Cara-cara:
1. Panaskan pengukus.


2. Di dalam mangkuk, gaulkan pisang emas lenyek, gula, tepung, 
     garam hingga sebati.
3. Letakkan adunan tadi di atas daun pisang.



4. Tutup daun pisang.
4. Kukus lebih kurang 10 minit.




Tiada ulasan: