AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Jumaat, 8 Mac 2013

TAUGEH KASAR GORENG


Ini adalah antara menu yang dimasak pada Sabtu lepas. Taugeh kasar goreng jer.... Sebenarnya saya memasukkan resepi-resepi masakan saya ini untuk perkongsian sahaja, terutamanya untuk anak-anak kesayangan saya yang empat orang ni. Manalah tahu suatu masa nanti bila anak-anak dah tinggal berjauhan dan memerlukan mereka untuk memasak so bolehlah singgah di blog ibu mereka ni..... Okaylah jom layan resepi yang mudah ni...

TAUGEH KASAR GORENG

Bahan-bahan:
Taugeh kasar (agak-agaklah ye kuantitinya tu)
2 keping tauhu goreng - dipotong kecil
Daun kucai
sedikit udang kecil
4 ulas bawang merah - dihiris
2 ulas bawang putih - dihiris
1 tangkai cili merah - dihiris
sedikit garam
1/2 cawan air

Cara-cara:
1. Panaskan minyak. Setelah itu tumis bahan-bahan yang dihiris.
2. Masukkan udang kecil. Biarkan seketika.
3. Masukkan tauhu goreng.
4. Masukkan taugeh kasar. Biarkan seketika.
5. Tambahkan air.
6. Masukkan daun kucai dan garam.
7. Setelah masak angkat dan hidangkan.

Tiada ulasan: