AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 13 Mac 2013

SAMBAL UDANG PETAI


Minggu ni tak sempat nak menulis panjang. Minggu yang agak sibuk juga bagi saya......

Sambal Udang Petai

Bahan-bahan:
Udang (kuantiti ikut citarasa masing2)
5 tangkai petai - dibuang kulit
2 biji bawang besar - dihiris
3 sudu besar cili kisar
sedikit garam
sedikit air asam jawa

Cara-cara:
1. Udang dibersihkan dan dibuangkan kepalanya.
2. Panaskan minyak dan tumis cili kisar.
3. Setelah cili masak, masukkan udang dan dibiarkan seketika.
4. Masukkan bawang besar, garam dan air asam jawa.
5. Biarkan mendidih dan selepas itu masukkan petai.
6. Setelah masak, angkat dan hidangkan.


Tiada ulasan: