AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Jumaat, 5 Oktober 2012

Cuba-cuba jaya




Bila adik-adik talipon kata nak datang rumah, mulalah berfikir apa yang nak dimasak. Tanya punya tanya timbul idea nak buat muffin coklat, tart blueberry dan mee rebus. Inilah hasilnya. Semua kata sedap dan boleh buat lagi ni. So inilah hasilnya. Saya kongsikan resepinya ya...

Muffin Coklat


Bahan-bahan:

1 bungkus Chocolate Muffin Mix
130 ml air
135 ml minyak jagung
4 biji telur
sedikit chocolate chips


Cara-caranya:

Campurkan semua bahan-bahan diatas.
Gaul rata semua bahan.
Tuang 3/4 adunan dalam mangkuk kertas.
Taburkan coklat chip.
Bakar 20 25 minit.





Sebelum dibakar. Saya isikan terlebih sikit so bila dah masak ada yang terlalu banyak and terkeluar dari acuan.


Muffin yang dah masak





Blueberry cheese tart ini pula saya gunakan resepi dari AzieKitchen. Memang senang and sedap. Thank you kak Azie for sharing the recipe. Ini pula kulit tart. Saya bakar terlebih masa sikit so bawahnya agak kehitaman tapi rasanya tetap sedap...



Saya isikan blueberry jem sebagai filling 




Saya tutup pula dengan cream cheese




Ini pula anak-anak saya yang hiaskan.



Inilah hasilnya setelah siap dibakar. Silakanlah.....

Tiada ulasan: