AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Ahad, 7 Oktober 2012

SOUTH KOREAN DISHES

Pada 15 - 19 April 2012 yang lalu saya dan suami telah berkesempatan melawat Korea Selatan. So...kat sini saya nak berkongsi antara makanan yang dihidangkan kepada kumpulan kami sepanjang berada di sana. Untuk foto-foto yang lain saya akan upload di lain masa ye..



Makanan yang dihidangkan di dalam flight dalam perjalanan yang memakan masa lebih kurang 6 jam setengah.






Ini pula hidangkan makan malam kami pada hari pertama di sebuah restoran ala-ala Pakistan gitu. Sedap juga dan jus tu yang paling best. Ada salad, roti nan dan kuah kari.




Hidangan sarapan pagi di hotel penginapan Paradise Hotel. Kami memakan buah-buahan dan roti kosong disamping bekalan yang dibawa oleh rakan-rakan dan saya. Ada yang bawa ketupat mini, serunding daging dan sambal bilis.




Antara kimci yang dihidangkan.Kimchi adalah makanan Korea yang diperbuat daripada kobis dan dijerukkan. Rasanya masam-masam manis.




Tak ingat pula apa benda nama makanan ni tapi ia seperti mee yang bersaiz besar. Rasanya agak tawar so kena makan dengan kim chi tu.




Saya dan suami menikmati makan tengahari kami di salah sebuah restoran di Seoul.


Ini pula ialah sup telur bersama sayur yang dihidangkan panas-panas. Sewaktu hidangan ini di depan kami ia masih lagi mengelegak. Sedap juga...







Sebahagian besar hidangan kami ialah nasi, sup telur dan pelbagai jenis ikan panggang. Ada ikan salmon, ikan cencaru dan keli.




Kim chi lagi...


   Ini pula macam salad la pulak....




Ini ialah hidangan makan malam di salah sebuah restoran di tengah-tengah bandaraya Seoul. Kat sinilah kami jumpa ramai orang Melayu. Ada yang dari Brunei dan Malaysia sendiri.





Hidangan pada hari akhir kami di sana sebelum berlepas ke Incheon International Airport. Ada udang, kepah, sayur dan macam-macam makanan laut. Sebenarnya saya tak lalu nak makan hidangan ni...so kami makan nasi dan serunding yang dibawa.



Hidangan dalam flight semasa perjalanan balik ke Malaysia.


Tiada ulasan: