AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 18 Oktober 2012

PUDING JAGUNG




Sejak hari Isnin hinggalah Khamis saya outstation di Kuantan. So on the way back terfikir-fikir apalah yang nak dimasak untuk anak-anak malam ni. Sesampai aje di rumah, anak-anak ajak makan di luar. Saya dan husband ikutkan lah coz dah hampir seminggu anak-anak ditinggalkan. Nabila minta dibuatkan dessert so saya ke dapur dan tengok apa yang ada. Lastly saya plan nak buat Puding Jagung la coz dari last week hubby minta dibuatkan puding jagung. Akhirnya inilah hasilnya....






Agar-agar dididihkan sehingga larut dengan 1.5 liter air.




Setelah agar-agar larut, campurkan 1 cawan gula pasir. Setelah gula pasir larut, campurkan 1 tin jagung manis berkrim.




Kemudian masukkan 5 sudu besar tepung kastard yang telah dicampurkan dengan 150 ml susu cair. 




Adunan hendaklah dikacau sentiasa agar ia tidak berketul-ketul.







Kemudian dituangkan dalam acuan yang digemari. Acuan hendaklah dibasahkan dengan sedikit air agar mudah untuk dikeluarkan nanti. Simpan dalam peti sejuk. 





Puding ini sedap dimakan sejuk.....

Tiada ulasan: