AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Sabtu, 6 Oktober 2012

TERATAK KESAYANGAN - 2



Pada kali ini saya kongsi pula proses pemasangan bumbung dan plaster ceiling. Memang agak rumit jika dilihat kerja-kerja yang dilakukan dan pemantauan sentiasa dilakukan oleh suami dan saya sendiri. Ia perlu agar tiada kebocoran berlaku di kemudian hari.







Bumbung yang telah dipasang dengan atap genting.



Proses pemasangan plaster ceiling. 



Plaster ceiling dua layer yang hampir siap dipasang.





Proses menyiapkan double layer plaster ceiling. 







Cornice yang telah siap dipasang di tingkat bawah.




Cornice yang dipasang di salah satu ruang di tingkat bawah.




Dome yang dipasang di bahagian tangga. Saya dan suami bercadang untuk meletakkan lampu gantung di sini.


Tiada ulasan: