AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 10 April 2013

DAGING GORENG BEREMPAH


Daging goreng berempah ni saya masak untuk dimakan bersama bubur nasi. Memang agak pedas sikit tapi yang penting rasanya memang sedap....jika letak black pepper lagi best..

DAGING GORENG BEREMPAH

Bahan-bahan:
1/2 kilo daging
2 senduk air rebusan daging
2 biji buah tomato - dibelah 4
sedikit daun kucai - dipotong 1 inci panjang
2 tangkai cili hijau - dihiris
1 tangkai cili merah - dihiris
2 bawang besar - dihiris
2 ulas bawang putih - dihiris
1 inci halia - dihiris
sedikit minyak
garam
1 sudu besar sos tiram
1 sudu besar kicap manis
1 sudu besar sos tomato
1 sudu rempah kari

Cara-cara:
1. Daging direbus dan dihiris. (Air rebusan disimpan untuk kuahnya nanti)
2. Panaskan minyak dan tumis bahan-bahan hirisan.
3. Masukkan sos tiram, kicap cair, sos tomato, rempah kari, garam dan gula.
4. Masukkan 2 senduk air rebusan daging. Masukkan daging dan daun kucai.
5. Akhir sekali masukkan tomato, cili hijau dan cili merah.
6. Biarkan seketika dan bolehlah diangkat.


Tiada ulasan: