AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Ahad, 9 Jun 2013

GULAI NENAS IKAN MASIN


Gulai nenas ikan masin ni antara kegemaran hubby tapi jarang dimasak. Maklumlah anak-anak bila gulai nenas ni agak kurang sikit. Senang aje nak masaknya..tapi kali ni nenas yang saya beli ni agak masam sedikit.  Jom layan...

GULAI NENAS IKAN MASIN

Bahan-bahan:
2 ekor ikan masin sepat
1 biji nenas - kopek kulit dan potong kecil-kecil dan direbus seketika.
garam
1 1/2 cawan santan
8 tangkai cili padi
1 inci kunyit hidup

Cara-cara:
1.Cili padi dan kunyit - dikisar halus.
2. Masukkan santan ke dalam periuk.
3. Campurkan bahan-bahan yang dikisar tadi.
4. Masukkan nenas dan garam.
5. Apabila kuah telah mendidih, masukkan ikan masin.
6. Apabila telah masak, angkat dan hidangkan.

Tiada ulasan: