AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Ahad, 19 Mei 2013

TAUHU SUMBAT


Memang sejak kebelakangan ni jarang dapat update entri...so bila buka semula folder foto masakan saya rupanya masih banyak yang belum saya share.. Ini adalah antara masakan yang saya nak share dan menjadi kegemaran kami sekeluarga especially sewaktu bulan Ramadhan.

TAUHU SUMBAT

Bahan-bahan
5 keping tauhu kuning - saya goreng seketika
karot secukupnya - dihiris halus
taugeh secukupnya
timun - dihiris halus

Kuah
5 tangkai cili merah - dibuang biji dan dibelah
3 ulas bawang putih
1 sudu besar gula
sedikit garam
2 sudu besar cili sos
----Campurkan semua bahan kuah dan dikisar. Setelah itu dimasak seketika atas api perlahan.

1. Tauhu yang telah digoreng tadi dipotong dua menyerong dan dibelah tengahnya.
2. Gaulkan sayur-sayuran yang dihiris tadi bersama taugeh dan campurkan secubit garam.
3. Letakkan inti di bahagian yang dibelah.
4. Tuangkan sedikit kuah yang dibuat tadi apabila nak makan. Enjoy.

Tiada ulasan: