AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 11 Jun 2013

ONDE-ONDE BUAH MELAKA


ONDE-ONDE BUAH MELAKA

Bahan-bahan:
Tepung Pulut - saya agak-agak je dan gunakan 1/2 paket
secubit garam
air secukupnya
Gula melaka - dipotong kiub
kelapa putih parut untuk digolekkan.

Cara-cara:
1. Panaskan air sehingga mengelegak.
2. Masukkan tepung pulut ke dalam mangkuk.
3. Campurkan garam dan tuangkan air sehingga menjadi doh yang lembut.
4. Masukkan gula melaka tadi di tengah-tengah doh dan tutup semula.
5. Masukkan ke dalam air yang mengelegak tadi dan tunggu sehingga ia timbul.
6. Angkat dan golekkan dengan kelapa parut.
7. Sedia untuk dihidang.


Tiada ulasan: