AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Isnin, 17 September 2012

Cuti Hari Malaysia


Cuti umum Hari Malaysia pada 17 Sept 2012 digunakan untuk bersama anak-anak di rumah. Hanya hubby yang menjenguk pembinaan rumah di Seremban seorang diri. Lagi pun hanya proses pemasangan tiles di porch yang dijalankan. So, saya di rumah saja melayan kerenah anak-anak. Bila ditanya nak makan apa untuk hari ini Haziq mencadangkan saya untuk memasak Siakap Sweet Sour and sayur campur. 



Siakap Sweet Sour




Sayur  campur goreng yang ringkas.



Petangnya saya menyediakan donut gebu (thanks to Azie Kitchen for the recipe) untuk minum petang. Ini adunan sebelum direhatkan selama 1/2 jam.



Ini rupa doh yang dah mengemang selepas direhatkan 1/2 jam.



ha...ni adunan yang telah dibentukkan guna acuan donut



Proses mengoreng



Ini dia rupanya donut gebu saya yang telah dihiaskan oleh anak-anak. As usual macam-macam rupa. Kami gunakan bahan yang ada di rumah sahaja untuk menghias donut ni ikut kreativiti anak-anak.

Tiada ulasan: