AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Jumaat, 3 Januari 2014

GELAGAT HAZIM KE SEKOLAH


Aksi Hazim sebelum ke sekolah


Sempat lagi posing sebelum naik kereta.

Assalamualaikum pembuka bicara,

      Hari pertama persekolahan dibuka pada 2 Januari 2014 tu memang merisaukan saya kerana inilah hari pertama Hazim akan kami hantar ke sekolah. Umurnya baru 4 tahun tetapi kami berpendapat ada kebaikkannya menghantar Hazim ke sekolah kerana jika di rumah bersama bibik asyik menonton TV aje si Hazim ni...asyik Oggy dan dinasours aje.
   Mula-mula memang risau, takut dia menangis. Tapi Alhamdulillah, bangun pagi senang and bila sampai di sekolah berlari dia masuk apabila nampak rakan-rakan. Padahal bukannya dia kenal pun mereka tu. Hazim pun terus salam ustazahnya dan main gelongsor dengan budak-budak lain. Selepas bersalaman dengan saya, dia siap cakap bye..bye lagi dan dia tak kisahpun pada saya. Saya pun keluar dari perkarangan sekolah dan mengintai dari jauh (dalam kereta). Memang dia happy kerana dapat berkawan.
           Apabila jam 12 tgh, semasa menjemput Hazim balik pun, dia biasa je. Ustazah dia kata, dia ok dan good boy. Alhamdulillah dan semoga Hazim seronok belajar dan saya sentiasa berdoa agar beliau menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam hidupnya kelak. Amin...

Tiada ulasan: