AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 17 Oktober 2013

SOTONG GORENG KUNYIT


Koleksi masakan yang ketinggalan untuk dimasukkan ke dalam entri.

SOTONG GORENG KUNYIT

Bahan-bahan:-
1/2 kilo sotong - dipotong bulat
2 bawang besar - dihiris
1 ulas bawang putih - dihiris
2 tangkai cili merah - dihiris
1 sudu kecil kunyit serbuk
sedikit minyak

Cara-cara:-
1. Sotong dibersihkan, dicuci dengan limau dan dipotong bulat.
2. Panaskan minyak, tumis bawang putih, bawang besar dan cili merah.
3. Masukkan sotong yang telah digaulkan dengan kunyit tadi, garam dan gula.
4. Jika terlalu kering, bolehlah ditambah sedikit air.
5. Apabila telah mendidih,  bolehlah diangkat.

Senangkan....

Tiada ulasan: