AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 15 Oktober 2013

HATI MASAK KICAP BEREMPAH



Ini juga merupakan antara masakan saya yang lewat dimasukkan ke dalam entri. Saya dan hubby memang mengemari Hati masak kicap ni tetapi anak-anak kurang. Jadi untuk tidak membazir saya buat sedikit sahaja takut membazir pula nanti.

HATI MASAK KICAP BEREMPAH

Bahan-bahan:-
1/2 kilo hati lembu
2 biji tomato - dibelah 4
2 tangkai cili hijau - dihiris
2 biji bawang besar - dihiris
2 ulas bawang putih - dihiris
1 sudu rempah kari daging
1 sudu makan sos tiram
kicap manis secukupnya
garam

Cara-cara:-
1. Hati dipotong nipis dan dibasuh dengan 2 biji limau.
2. Gaulkan dengan kunyit dan garam. Goreng garing.
3. Dengan menggunakan minyak gorengan tadi, tumis bawang putih dan bawang besar, masukkan rempah dan cili hijau.
4. Kemudian masukkan sos tiram dan kicap serta sedikit air.
5. Setelah mendidih, masukkan hati tadi dan tomato.
6. Biar seketika dan angkat.
7. Taburkan daun bawang.

Tiada ulasan: