AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 2 Mei 2013

CEKODOK PISANG


Kuih ni pun dah lama juga saya masak cuma tak sempat nak masuk entri ni dan ada banyak juga lagi masakan yang telah saya masak dan cuba masih belum dimasukkan untuk dishare. Nantilah ye.,..bila ada masa saya akan masukkan juga.

Kali ni nak share pula Cekodok Pisang yang saya buat. Kadang-kadang bila buatnya tu tak menjadi...lembiklah...berminyaklah...but kali ni Alhamdulillah menjadi pulak. Resepinya pun mudah dan cepat aje...

Cekodok Pisang

Bahan-bahan:
5 biji pisang emas - dilecek
1/2 cawan gula 
1 cawan tepung gandum (nak kurang or nak lebih pun boleh)
1 sudu teh soda bikarbonat
secubit garam
minyak untuk mengoreng

Cara-cara:
1. Gaulkan semua bahan di dalam mangkuk hingga sebati kecuali 
     minyak.
2. Panaskan minyak dan apabila cukup panas, sudukan adunan
    cekodok tadi.
3. Gorenglah sehingga masak.
4. Sedap dimakan panas-panas bersama air kopi.

Tiada ulasan: