AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 16 Disember 2014

JEJARI ROTI BERSALUT COKLAT DAN STRAWBERI


Jejari roti bersalut coklat dan strawberi...sedapkan namanya, rasanya pun memang sodap apatah lagi bila coklat tu..hmmm memanglah cepat laku. Nak buatnya pun sonang aje. Jom kita layan...



Saya gunakan Roti Gardenia aje, dipotong seperti di atas tu. Lepas tu kita masukkan dalam oven lebih kurang 10 - 15 minit untuk roti tu garing. Keluarkan dan sejukkan dahulu sebelum disalut dengan coklat atau strawberi.

Sementara roti sejuk, bolehlah dicairkan coklat masakan secara double boiled atau masukkan sekejap dalam microwave tu aje lagi senang.


Apabila coklat dah dicairkan, kita celupkan jejari roti tadi sehingga menyelaputi keseluruhan roti. Hiaslah ikut kreativitii masing-masing. Bila dan siap simpan dalam bekas kedap udara.


Dah siap.....sedap sangat tau. Senang dan mesti dicuba.

Tiada ulasan: