AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 17 Disember 2014

BENGKEL AMOS-SEM






Alhamdulillah,

Dah tiga kali saya memohon untuk mengikuti bengkel ini baru kali ini saya berjaya untuk menghadirinya. Bengkel selama 2 hari ini ini sangat berguna kepada saya kerana saya akan menggunakan AMOS-SEM dalam kajian saya. Prof Chua yang juga merupakan supervisor saya  sememangnya arif dalam metodologi kajian adalah penceramah bagi bengkel ini. Memang saya telah membuat persiapan sebelum menghadiri bengkel ini melalui sedikit pembacaan dan saya telah pun mempunyai perisian AMOS dalam lap top saya. Maklumlah saya ni bukannya mahir sangat dengan SPSS dan analisis data ni. So, kenalah buat persediaan sedikit. 

Terima kasih juga kepada IGS, UM kerana mengadakan bengkel ini secara percuma kepada pelajar-pelajar PhD yang sememangnya memerlukan bengkel seperti ini. Jika nak join kursus di luar rasanya beratus RM juga.

Prof Chua telah menyampaikan bengkel ini dengan jelas, step by step dan mudah difahami. Seperti biasa juga Prof Chua akan menyelitkan jokes yang menjadikan bengkel ini lebih menarik kerana tiada siapa pun yang mengantuk. Tqvm. Moga perjuangan kita dalam mencari ilmu ini diberkati Allah swt dan dipermudahkan olehNya.


Tiada ulasan: