AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 3 Julai 2013

TELUR MASAK KICAP


Telur adalah antara resepi saya ketika musim malas memasak dan nak cepat. Tapi anak-anak kalau nampak telur memang laju jer mereka makan tapi sebenarnya elok dikurangkan kerana nanti kolestrol akan tinggi.
Ini juga merupakan antara masakan saya yang lewat saya masukkan dalam entri kerana kesibukan bekerja dan urusan lain..

TELUR MASAK KICAP

Bahan-bahan:
4 - 5 biji telur - saya goreng mata kerbau
2 biji bawang besar- di hiris
2 tangkai cili merah - dihiris
2 ulas bawang putih - diketuk ajer...
1 inci halia - dihiris
sedikit daun sup
kicap manis
sedikit garam
sedikit lada sulah

Cara-cara:
1. Panaskan minyak masak dan tumis bahan-bahan yang dihiris tadi.
2. Campurkan 3 sudu besar kicap manis, garam dan lada sulah.
3. Campurkan sedikit air dan biarkan mengelegak sebentar.
4. Angkat dan taburkan daun sup.

7 ulasan:

abc berkata...

Tq 4 resepi..sy budak br blaja masak...xtaw senang jek cr buat..biasa brli kedai jek...huhu

Salam ukhwah..blogsenyumansihat.blogspot.com

Unknown berkata...

Tq .. simple. Sdp sgt. Sy br nk bljr-ll masak.. huhuu thanks again

Unknown berkata...

Tq... sesekali ubah selera makan menu simple mmg menyelerakan!

Unknown berkata...

Memang mudah nak buat resepi ni...barang pun x banyak guna.

Unknown berkata...

Thnks sis 😊

Unknown berkata...

Tq resepi nyy

Leny bisnis online berkata...

Tq share