AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 16 Julai 2009

Percutian ke Bukit Merah Lake Town Resort

Pada mulanya membaca akhbar Metro, tiba-tiba ternampak iklan pertukaran keratan akhbar dengan tiket memasuki Bukit Merah Lake Town Resort. Anak-anak memujuk saya dan suami untuk mengumpul dan menebus tiket nanti. Suami yang sememangnya mempunyai hobi melancong telah bersetuju. Kami sekeluarga mengumpul dan menebus 6 tiket di pejabat NSTP Jalan Riong, Bangsar. Berbaloi juga coz kos membeli akhbar ialah RM45. If nak ikut harga tiket sebenar bagi 6 orang ialah RM 43 x 6 = RM 258. Fuh... suka benar anak-anak.
Pada petang Jumaat 10 July kami pun bergerak ke Bukit Merah bermula jam 5 petang dan tiba ke destinasi pada jam 9.30 malam. Kami telah menginap di Suria Apartment untuk dua malam. Pada keesokannya pagi-pagi selepas bersarapan di hotel kami terus ke Taman tema air. Seronoknya anak-anak tak terkira. Saya hanya menjadi pemerhati dan sekali-sekala menasihati anak-anak agar berhati-hati walaupun kesemua mereka tahu berenang (sempat dihantar ke kelas renang selama 5 bulan).

Sewaktu perjalanan balik kami telah singgah di Kuala Kangsar melawat sekitar bandar di raja Perak. Penat betul perjalanannya. Kami sampai di Serting lebih kurang jam 10 malam.