AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 21 Ogos 2014

TOFU JEPUN



TOFU JEPUN

Bahan-bahan:

4 bungkus tofu jepun - potong, gaul dengan sedikit tepung jagung dan goreng
5 buah tomato ceri
4-5 kacang parang
1/2 batang karot - dipotong memanjang
3 ulas bawang putih - dihiris
5 ulas bawang merah - dihiris
1 inci halia - dihiris
1 tangkai cili merah - dihiris
1 sudu makan sos tiram
1 bijj telur
1 sudu teh serbuk lada hitam
Garam

Cara-caranya:

1. Panaskan  minyak untuk goreng tofu tadi.
2. Tumis bahan hirisan hingga wangi
3. Masukkan karot dan kacang parang. Biarkan sebentar.
4. Tambahkan sedikit air, sos tiram, garam dan lada hitam. Biar mendidih.
5. Kemudian masukkan telur dan apabila telah pekat, tutp api dan tuang kuah di atas tofu.


Tiada ulasan: