AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Selasa, 19 Ogos 2014

SUP AYAM




Assalamualaikum,

Hari ini saya nak berkongsi resepi yang mudah sahaja iaitu Sup Ayam. Nak cepat ni so terus ke resepinya ye..

SUP AYAM

Bahan-bahan:

1 kg ayam - dibersihkan di potong kecil (taklah kecil sangat ye)
4 biji kentang - dipotong 4
1 batang karot - didadu
daun sup
bawang goreng
2 biji tomato - dibelah 5
1 inci halia - ditumbuk
3 ulas bawang putih - ditumbuk
6 ulas bawang merah - ditumbuk
garam
lada hitam
sup bunjut
kuib ayam Knorr

Cara-cara:

1. Panaskan minyak dan tumislah bahan-bahan tumbuk tadi sehingga wangi.
2. Masukkan ayam dan biarkan sehingga air ayam itu tinggal sedikit sahaja.
3. Masukkan air, kentang dan karot.
4. Campurkan garam, lada sulah dan kiub ayam. Biarkan sehingga kentang dan karot lembut atau empuk.
5. Kemudian tambahkan tomato, daun sup dan bawang goreng. 
6. Siap untuk dihidangkan.

Tiada ulasan: