AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Rabu, 10 Disember 2008

Sehari di Kuala Lumpur











Kuala Lumpur memang tidak jauh dari kediaman kami , oleh itu kami telah mengambil kesempatan di musim cuti persekolahan ini untuk menjelajah ke tempat-tempat menarik. Yang selalu dilawati adalah Shopping Complex dan Jalan tuanku Abdul Rahman, so kami pun pergilah membawa anak-anak ke tempat-tempat seperti Tugu Negara, Tasik Perdana, Planetarium dan sebagainya. Tapi tidak ketinggalan juga ke KLCC. Yang paling utama anak-anak berasa seronok dan percutian kali ini mendatangkan faedah dan pengalaman yang menarik buat mereka kenang. Kami juga turut berkesempatan melawat ke Taman Burung. Pada mulanya kami berasa agak hairan kerana rata-rata pengunjung adalah pelancong asing. Kami seterusnya menuju ke kaunter tiket dan mendapati bayaran masuk yang dikenakan adalah tinggi iaitu pemegang Mycard RM15. Rasa agak terkejut juga tetapi lama-kelamaan baru kami mendapatkan jawapan kenapa tidak ramai pengunjung rakyat Malaysia. Rupanya bayaran yang dikenakan agak mahal. Sepatutnya keistimewaan perlulah diberikan kepada rakyat Malaysia agar bayaran itu dikurangkan jika dibandingkan dengan pelancong asing. Sambil duduk memerhati memang ramai Malaysian yang datang dengan keluarga akhirnya hampa dan beredar tanpa masuk untuk melihat burung-burung di dalam taman itu yang kononya Taman Burung Terbesar di Malaysia. Entahlah...tapi apa pun kunjungan yang seterusnya adalah berbaloi walaupun agak memenatkan badan.


ZOOM MALAYSIA...

Tiada ulasan: