AKU BUKANLAH ORANG YANG HEBAT, TAPI AKU MAHU BELAJAR DARI ORANG YANG HEBAT.

AKU ADALAH ORANG BIASA, TAPI AKU INGIN MENJADI ORANG YANG LUAR BIASA.

DAN AKU BUKANLAH ORANG YANG ISTIMEWA, TAPI AKU INGIN MEMBUAT SESUATU YANG ISTIMEWA.

Khamis, 25 Jun 2009

Lega......tapi...

Rindu pulak rasanya sebab dah hampir 3 minggu tidak menulis di blog. Setelah kertas projek berjaya disiapkan maka lega betul rasanya hati. Kelegaan dan kepuasan untuk menghasilkan kertas projek ini memang dapat dirasakan apabila ia telah diserahkan tapi.... tak tahulah bagaimana pula penerimaan pensyarah dan second reader. Apa-apa pun segala-galanya telah siap. Rasa ingin menganti semula masa-masa yang tidak dapat diluangkan sepenuhnya bersama suami dan anak-anak. Memang selama dua tahun meneruskan pengajian ke peringkat Masters ini menguji kesabaran, kecekalan dan mengorbankan banyak masa. Perjalanan berulang-alik dari Serting ke IPK memang memenatkan tapi berbaloi dengan hasil yang diperolehi. Tahniah buat diri sendiri.

Apa pun segalanya akan berakhir lebih kurang satu minggu lagi. Rasa malas dan takut pun ada juga untuk kembali ke sekolah. Bukan apa balik ke sekolah dengan MPrinc ni rasanya tanggapan dari pengetua dan rakan-rakan mestilah agak berbeza dari sebelumnya. Risau dan takut juga jika apa yang telah dipelajari tidak mampu untuk diapply di sekolah. Risau juga dengan kerenah pelajar-pelajar kini yang semakin mencabar kredibiliti guru-guru. Hai.... entahlah mungkin inilah masanya untuk menguji keupayaan dan kecekalan kita sebagai guru.

Sepanjang seminggu ni pun apabila terserempak dengan kawan-kawan, masing-masing bertanya.. Akak posting mana ye? Baliklah ke SMKBBS, cikgu BI tak cukup tau. Cikgu BI memang tak pernah cukup di sekolah ini kerana selalunya nama-nama guru saja yang sampai tapi orangnya tak kunjung tiba. Kononnya jauh... guna kabel (entah besar mano agak eh) tup..tup...dapat pindah ko Seremban. Mula-mula saya ke sinipun rasa jauh juga, siap nangis lagi depan ayah minta tolong dia uruskan agar saya dipindahkan ke Seremban. Tapi lama-lama tahan juga. Dah 14 tahun pun dan Serting pun dah jauh lebih maju dari sebelumnya. Dulu pada tahun 1995 jalanraya kat sini pun masih lagi guna jalan tanah merah, hanya 60% je jalan tar. Hidup juga aku.. tulah agaknya keikhlasan kita mendidik anak-anak bangsa akan mendapat balasan juga dari Allah.

Memang saya merindui untuk berkhidmat dan mencurahkan ilmu kepada anak-anak tempatan di sini. Takpelah apa-apa pun tunggu surat jugalah nampaknya.. Mana di hantar ke situlah kita nanti.

Semoga kembalinya saya ke sekolah nanti, akan menjadikan saya lebih bersemangat, berdedikasi dan lebih berilmu sedikit untuk bertugas. Insya Allah.

2 ulasan:

Pakwar berkata...

tahniah atas kecekalan awak. Kami yang sekali sekala melalui jalan KL- BBS rasa nak tabik spring. See you at the top

abgjan.com berkata...

memang lega. Tapi hanya akan benar-benar lega setelah melalui tempoh sebulan posting kembali.......... selamat posting ke Poland (betul ke......)